Era Glaciară a trecut. Dar de Era Digitală nu scapi!

Ai o afacere. Mai e nevoie de site sau e suficientă pagina de facebook?
septembrie 22, 2018
ThetaHealing – Interviu cu Ovidiu Grigor
octombrie 4, 2018

Era Glaciară a trecut. Dar de Era Digitală nu scapi!

În 2017 Google a efectuat peste 200.000 de teste de utilizare a motorului de căutare care au produs efectuarea a 2400 de modificări. O fi mult? O fi puțin? Nu știu, dar sigur e că pe viitor, motorul de căutare va arăta complet diferit. Va fi pus accentul pe imagine, fie ea fotografie sau video ne spune 
Cathy Edwards de la Google image.

Motorul, va arăta din ce în ce mai mult cu o platformă de socializare, fiind pus accentul pe interacțiune. De ce atâtea modificări? Simplu…Pentru că lumea se mișcă, și pentru că obiceiurile ”căutătorilor” s-au schimbat.

Eu însumi am constatat că în foarte multe cazuri, caut pe google image, imaginea la care m-am gândit, adică am în minte un rezultat vizual, și după ce văd aceea imagine accesez site-ul, operațiune pe care o fac în detrimentul web search-ului clasic. Așadar trăim vremuri în care, mai mult ca oricând, o imagine face cât o mie de cuvinte.

Până să ajungem să vedem puse în practică politicile pe care ”Marele motor” ni le pregătește, haideți să vedem ce putem face noi ca useri, proprietari de afacere digitalizată: În primul rând toate articolele să aibe ”featured image” iar imaginea să fie relevantă, explicită și în concordanță cu subiectul.

Imaginile care însoțesc articolul să aibe titlu explicit a ceea ce imaginea reprezintă – Motoarele de căutare nu pot ”vedea” ce reprezintă o imagine, dar pot interpreta titlul și descrierea ei. Așadar imaginea+titlul+descriere – trebuie să fie relevante și în acord cu articolul. 

De asemenea cât mai multe clipuri video vor ajuta. Cu mobilul, editate sau needitate. Desigur, cu cât mai calitative cu-atât mai bun rezultatul. Cele două probleme majore ale filmatului cu mobilul sunt – calitatea sunetului și tremuratul imaginii. Dar părerea mea este că o problemă și mai mare, va fi pe viitor relevanța.

Cât de relevant este pentru urmăritorii tăi sau pentru cei care te  găsesc prin intermediul motoarelor de căutare ceea ce propagi în mediul online? Relevant înseamnă – fie să aibe sens fie să prezinte ceva nou sau original, fie săfie ceva foarte caracteristic afacerii tale. Asta înseamnă că indirect, conținutul creeat pe criterii de marketing va avea întâietate (pt. că atnge criteriile măsurate ale clienților sau prospecților).

Deja portalurile care nu sunt actualizate, care nu au conținut periodic sau care copiază conținut sunt aruncate în ghena internetului fiind condamnate la uitare. Căci, dacă nu ești afișat în motoarele de căutare, nu exiști în lumea digitală. Pe măsură ce cantitatea conținutului crește, unitatea de măsură va fi calitatea. 

Ți e par îndepărtate acele vremuri? Ai observat micul meniu care conține știri și videoclipuri când cauți ceva pe google?

Atât pentru astăzi, sunt Paul Adam, fondator QBN și îți doresc să ai o afacere digitală înfloritoare. Bit cu bit….

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: