Marketing digital de la grădiniță la gimnaziu
septembrie 21, 2018Era Glaciară a trecut. Dar de Era Digitală nu scapi!
septembrie 26, 2018Chiar dacă nu îți dai seama, trăim timpuri care ne simplifică viața într-o măsură nemaiîntâlnită. La câteva clik-uri distanță, orice liber profesionist își poate face cunoscută afacerea în mediul online, într-o interfață pe care ar pricepe-o și un copil. Facebook-ul și în general social media pune la dispoziție unelte de marketing la care în urmă cu 10 ani nici nu visam.
Ți se pare că exagerez? Îmi aduc aminte vremurile când construcția unui site costa mii de dolari, lucrau la el o armată de programatori, iar la final aveai un conținut static, pe care dacă doreai să îl actualizezi trebuia să plătești din nou. Singura utilitate a unui site la vremea respectivă era aceea că…Exista. Din pricina costurilor, existența unui website, era considerată un plus de încredere și soliditate. Lucru care desigur astăzi nu prea mai este valabil.
Facebook-ul este cel mai cunoscut, și mai folosit dintre platformele social media, iar din acest motiv și cel mai preferat în promovarea afacerilor online. O pagină se realizează practic în câteva minute. O campanie de promovare cu opțiuni de selecție a publicului țintă de asemenea. Câteva fotografii de calitate ale produselor se pot face cu un telefon performant și o ilustrare profesională poate fi făcută cu imagini de stock la preț de câțiva dolari.
Costurile pentru a te face auzit în piață s-au redus și ele dramatic. Și dacă te numerie printre cei care gândesc: De ce trebuie să dau bani la facebook sau google pentru a mă promova? De ce nu e gratis? Încearcă să translatezi efectul unei campanii de câțiva zeci de lei astăzi, pe un rezultat echivalent cu două zeci de ani în urmă. Ceea ce astăzi faci din varful unui smartphone, acum duăzeci de ani însemna cel puțin, drumuri la bancă la un ziar, contracte și tot restul.
Reclamă gratis nu este în lumea antreprenoriatului, și dacă încă te mai întrebi de ce, răspunsul este: Din același motiv pentru care nici tu nu lucrezi gratis. Importantă este conjunctura care ne permite prețuri accesibile.
Este facil și util ca afacerea ta să aibe o pagină de facebook. Dar este oare și suficient? Din foarte multe motive diferite, răspunsul este Nu! Nu este suficient. Dacă oferi servicii, probabil ai auzit deja de mai multe ori asta: Clientul caută conținut relevant! Facebook-ul prin natura lui este un șir care curge continuu. Este foarte greu să mai găsești astăzi ceva ce ai văzut undeva pe facebook ieri. Nici nu mai vorbesc de distanțe mai lungi, gen o săptămână, sau un an…
Websitul permite structurarea informației. Un târg, o expoziție, niște premii pe care le-ai obținut sau o conferință pe care ai ținut-o pot avea reverberații mari în timp asupra afacerii tale, dacă sunt puse corect în lumină. Ele au menirea de a-ți crește poziționarea ca expert pe piață si mai ales…pot fi găsite 🙂 Websitul este unealta care permite această structurare, și mai mult decât atât, informația este ”găsibilă” prin motoarele de căutare. Ceea ce Facebook nu a reușit încă.
Așadar este un website și o pagină de facebook suficientă pentru a fi prezent online? Pentru a fi prezent , da. Pentru a vinde, mai e de lucru. Bine și când se termină? Niciodată! Pentru că lumea se plictisește repede, marketerii inovează din nou, și mâine nu mai e valabil ceea ce ieri era în mare vogă.
Vreau să rămânem la un nivel basic, așa că mă resum la cea mai simplificată schemă pe care o poți folosi cu succes când vine vorba de performața afacerii tale în online: Website, social media, google business. Fiecare are alt rol și folosește la altceva, dar va trebui să înveți să le stăpânești pe toate. Sau să plătești pe cineva să o facă în locul tău 🙂
Sunt Paul Adam, marketing specialist la Atelierul de imagini și fondator QBN. Sunt de părere că uneltele pe care le avem astăzi ne-au depășit. Nu folosim folosim tot ce avem la dispoziție pentru a ne îmunătății bunăstarea și afacerile. Cred cu tărie că internetul și uneltele cu care vine el, pot fi învățate și folosite pentru a avea un impact maxim în viața noastră astăzi. Din acest motiv am creat QBN. Dacă îți dorești să afli mai multe despre cum poți face asta, te mai aștept pe această platformă. Paul.